2019. július 22., hétfő

Kínai szezámmagos csirke





















Hozzávalók:
70 dkg csirkemell
3 evőkanál görög joghurt
2 csapott mokkáskanál só

--- A palacsintatésztához:
6 evőkanál simaliszt
4 evőkanál burgonyakeményítő
fél mokkáskanál sütőpor
1 evőkanál olaj

szódavíz szükség szerint

--- A mázhoz:
4 evőkanál ketchup (nálam csípős)
1 evőkanál paradicsomsűrítmény
4 evőkanál baracklekvár
1 evőkanál méz
5 teáskanál ecet (fehér borecetet tettem)

2 evőkanál pirított szezámmag

+ liszt a panírozáshoz
+ olaj a kisütéshez


A csirkemellet ujjnyi csíkokra vágtam. Összekevertem a sóval és a joghurttal, majd lefedve betettem a hűtőbe egy éjszakára.
Másnap elkészítettem a palacsintatésztát, a szódavizet aszerint adagoltam, amíg a kellő állagot elérte a tészta.
A máz hozzávalóit egy szélesebb lábasban összemelegítem.
A csirkemellcsíkokat egy kevés liszttel összeforgattam,majd egyenként a palacsintatésztába mártottam, és bő,  forró olajban kisütöttem őket  és papírtörlőre szedtem leitatni róla a felesleges olajat (többszöri adagban sütöttem ki - nem kell megijedni, ha a bunda nem lesz aranybarna, ez világos, szinte fehér marad,és jó ropogós).
Amikor mind kisült, beleforgattam óvatosan a mázba, megszórtam a pirított szezámmagal, kicsit összeforgattam azzal is.
Tojásos rizzsel és csípős káposztasalátával tálaltam.
A recept ötlete innen, pici módosításokkal.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése