2019. december 26., csütörtök

Fűszeres kekszek




















Hozzávalók:
25 dkg simaliszt
fél citrom (kezeletlen) reszelt héja
fél csomag vaníliáscukor
1/4 teáskanál őrölt fahéj
1/4 teáskanál őrölt gyömbér
1/4 teáskanál őrölt kardamom
csipetnyi őrölt szegfűszeg
kevés frissen reszelt szerecsendió
9 dkg finom kristálycukor
1 dkg (nem elírás, tényleg csak 1 dkg) keserűcsoki késsel apróra vagdalva
18 dkg vaj
1 tojás sárgája
1 teáskanál rum

+ a kekszek hempergetéséhez:
kb. 10  dkg finom kristálycukor
1 csomag vaníliáscukor
1 teáskanál őrölt fahéj
csipetnyi őrölt gyömbér

A tészta hozzávalóit összegyúrtam, fóliába csomagolva hagytam állni kb. 2 órát.
Azután lisztezett felületen kb. 5 mm vastagra  kinyújtottam, kiszaggattam, sütőpapíros tepsire raktam, majd 180 fokos előmelegített sütőben kb. 12-13 perc alatt megsütöttem (sütőtől is függ, meddig sül). Rögtön sütés után megforgattam kristálycukor-vaníliáscukor-fahéj-gyömbérpor keverékében, majd tálcára (sütőpapírra) rakva hagytam kihűlni. Mikor teljesen kihűltek, fémdobozba raktam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése