2019. december 31., kedd

Kolbászos pogácsa II.



















Ez most két receptem kombinálásával készült: az egyik ez a tejfölös pogácsa, a másik pedig  a kolbászos pogácsa. Mivel a kolbászos pogácsa ott sütőporral készült, ezért újabban a tejfölös pogácsát sütöm és arra teszek kolbászt. Tovább puha marad a tejfölös, élesztővel készült pogácsa, mint a sütőporos. Nálunk nagyon kedvelt lett ez a változat.

A pogácsa tésztáját én előző este gyúrom össze, másnap sütöm, de elég egy-két óra pihenés is neki):

70 dkg simaliszt
2 púpos teáskanál só
50 dkg margarín
20 dkg tejföl
1 kocka élesztő (42 g)
1 egész tojás + 1 tojás sárgája

+ tojás a lekenéshez
kolbászkarikák
reszelt sajt a tetejére
én még némelyik pogácsára szórtam fekete szezámmagot is a reszelt sajt tetejére (sütés előtt), jól mutatott rajta

A tejfölben elkevertem az élesztőt, a tojást és a tojás sárgáját. Egy nagyobb tálba szórtam a lisztet, hozzáadtam a sót, összemorzsoltam a margarinnal, majd hozzáadtam az élesztő-tejföl-tojás keveréket és összedolgoztam. Egy tálba tettem és folpack fóliával letakarva betettem a hűtőbe.
Másnap lisztezett felületen kinyújtottam ujjnyi  vastagra, kiszaggattam akkora méretű pogácsaszaggatóval, mint amilyen kb. a kolbászkarika és sütőpapíros tepsire raktam. Megkentem villával felvert tojással, rátettem  kolbászkarikákat, újra lekentem tojással és megszórtam reszelt sajttal. Előmelegített sütőben (200 fokon) megsütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése