2019. december 31., kedd

Öregtésztás kenyér - partikenyér sütőformákban sütve



















Szilveszteri szendvicsekhez készültek ezek a kenyerek. Pár próbálkozás után most valamennyire sikerültek. Volt hogy kevés lett a tészta a formában és nem lett szép a kisült végeredmény, majd volt, hogy nem akart kijönni a kenyér a formából (mondjuk ez még most sem ment tökéletesen 😀😁...)
Most kb. 310-315 g nyers tésztát raktam a formákba, amiket előtte olajjal kikentem. A nyers tésztahengert is a formába helyezés előtt megkentem olajjal, majd megforgattam  lapos tányérra szórt magkeverékben - így csúsztattam a formákba. Lezártam a csöveket, letakartam egy abrosszal és hagytam kelni kb. 45 percet. Közben bekapcsoltam a sütőt 210 fokra, egy üres tepsivel együtt. Amikor a sütő elérte a kellő hőfokot, beraktam a csöveket a tepsibe. Kb. 18-20 percet sütőttem, majd visszakapcsoltam a sütőt 200 fokra, megforgattam a formákat és tovább sütöttem, még kb 15-20 percet. Ezután megpróbáltam óvatosan  kicsúsztatni a kenyereket  formákból- előtte kicsit késsel óvatosan megmozgattam a forma pereménél -,és még forma nélkül visszatettem pár percre kicsit sülni. Azután kivettem őket egy rácsra, kicsit lespricceltem minden oldalukon vízzel és hagytam kihűlni.

Recept:

- Öregtészta (előző este készítjük el):
75 g víz
1,5 g friss élesztő
125 g liszt (nálam most 65 g teljeskiőrlésű tönkölybúzaliszt és 60 g sima kenyérliszt)
Ezeket este összegyúrtam és egy tálban, folpack fóliával letakarva hagytam másnapig a konyhapulton.

- A kenyér tésztája:
45 g joghurt
215 g víz (langyos)
9,5 g friss élesztő
az összes öregtészta
fél teáskanál méz
1,5 evőkanál olaj
400 g liszt (most 150 g sima tönkölyliszt, 150 g sima kenyérliszt, 100 g teljeskiőrlésű tönkölybúzaliszt)
1,5 evőkanál magkeverék (nálam most len-, fekete és fehér szezámmag)
1 evőkanál sikér
1 evőkanál burgonyapehely
1,5 teáskanál só.

A kenyér tésztáját robotgéppel kidolgoztam, kelesztőtálba pakolva hagytam kelni (közben 2x átgyúrtam).
Azután 3 részre osztottam a tésztát (a csillagformába csak kb. 305-310 g tésztát tettem, a másik két forma talán picit nagyobb, azokba egyformán osztottam el a maradék tésztát) és a bejegyzés elején  leírt módon haladtam tovább.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése