2019. december 29., vasárnap

Sült krumpliköret



















Hozzávalók:
kb. 1,5 -1,8 kg krumpli (rózsakrumpli)

fél teáskanál szódabikarbóna
őrölt bors
4-5 gerezd fokhagyma
rozmaring (én szárítottat tettem, de lehet friss is)
petrezselyemzöld (fagyasztottat használtam)
3-4 evőkanál kacsazsír (vagy olaj)

Egy nagy fazékba tettem 2 liter vizet forrni, amibe tettem 2 teáskanál sót és fél teáskanál szódabikarbónát.
Közben a krumplit meghámoztam, nagyobb "kockákra" vágtam (= először négy cikkre, majd a cikkeket még félbe).
A sütőt bekapcsoltam 220 fokra.
Egy teflonserpenyőben a kacsazsírt felmelegítettem, hozzáadtam a zúzott fokhagymát és a felaprított rozmaringot. kicsit pirítottam, majd leszűrtem. A szitában visszamaradt fokhagymát és rozmaringot félretettem egyenlőre.
Amikor a víz forrni kezdett, beledobtam a krumplikockákat, és újraforrástól számítva kb. 5-7 percet hagytam főni. Ezután leszűrtem a krumplit. Hagytam állni 2-3 percet, hogy kicsit távozzon a pára belőle. Ezután rálocsoltam a leszűrt kacsazsírt, sóztam, borsoztam ízlés szerint, összeforgattam óvatosan, és egy sütőpapíros tepsibe tettem. Betoltam a sütőbe és sütöttem kb. 20-25 percet, azután hozzákevertem a szitában visszamaradt fokhagymás rozmaringot és tovább sütöttem, néha megforgatva hogy mindenütt szép pirosra süljön. Amikor megsült, vágott petrezselyemmel összekevertem.
Most ketchupos-mézes sertéstarjához készült ez a krumpli köretnek, és hozzá volt még saláta (a saláta ennek a receptnek alapján készült, de mivel fehérkáposztám kevés volt csak itthon,így került bele lilakáposzta is).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése