2021. február 23., kedd

Amarettis -túrós pite

 










Hozzávalók:

--- A pitetésztához:

30 dkg simaliszt

fél csomag sütőpor

10 dkg porcukor

csipetnyi só

18 dkg vaj

1 egész tojás + + tojás sárgája


--- Töltelék:

40 dkg krémes túró

1 egész tojás

10 dkg porcukor

10 dkg csokicsepp (vagy csoki darabokra vagdalva)

20 dkg amaretti

2 evőkanál rum


+ 1 evőkanál zsemlemorzsa a töltelék alá


A pitetésztához a száraz hozzávalókat összemorzsoltam a vajjal, majd a tojást és a tojássárgáját  hozzáadva tésztává gyúrtam. Folpack fóliába csomagolva pihentettemhideg helyen kb. 1 órát.

A sütőt bekapcsoltam 180 fokra.

A piteformát kivajaztam és kiszórtam liszttel.

A tésztát pihentetés után két részre osztottam, egyik az  egésznek 2/3-a, a másik rész pedig a maradék 1/3.  A kisebb részt a fólíába visszacsomagolva visszatettem a hűtőbe. A nagyobbik részt kinyújtottam akkorára, hogy a piteforma oldalára is kerüljön tészta. Megszórtam 1 evőkanál zsemlemorzsával, és amíg elkészül a töltelék, betettem az így előkészített formát a hűtőbe.

A töltelékhez a túrót a tojással, porcukorral és a rummal kikevertem. Óvatosan beleforgattam a darabosra tördelt amaretti kekszeket és a csokicseppet. (vagy darabokra vagdalt csokit).

A tölteléket a tésztára öntöttem. A maradék tésztát nagyobb lyukú reszelőn ráreszeltem. Betettem az előmelegített sütőbe és 180 fokonkb. 25-35 perc alatt megsütöttem. Hagytam kihűlni. (Megj.: jobb ha egy éjjelt pihen hideg helyen, jól átérnek az ízek.)










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése