2022. április 16., szombat

Bryndzás lepény

 










Hozzávalók:

2 dl tej

fél teáskanál kristálycukor

2 dkg friss élesztő

50 dkg sima kenyérliszt

3 evőkanálolaj

1 tojás

1,5 teáskanál só

2 db főtt krumpli (előző nap héjában megfőztem, másnap megpucoltam és finomra reszeltem)


Tetejére:

25 dkg bryndza

kb. 35-40 dkg tejföl 

ízlés szerint hagyma (én lilát tettem)

pici őrölt  köménymag (ízlés szerint)

ízlés szerint húsos szalonna csíkokra vágva (pl. kolozsvári stb., helyette én most töpörtyűt tettem, de a szalonnával finomabb)

vágott metélőhagyma (vagy petrezselyemzöld)


A langyos tejhez hozzáadtam a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt, hagytam felfutni. Azután hozzáadtam a tojást, beleszitáltam a lisztet, hozzáadtam a lereszelt főtt krumplit, sót, olajat és géppel kidagasztottam. Ha kell,adhatunk még kevés tejet, vagy lisztet hozzá, függ a liszt minőségétől. Letakarva hagytam kelni kb. 1 órát.

A bryndzát villával szétnyomkodtam, elkevertem a tejföllel. Ha kell, sózhatjuk, én nem sóztam, elég sós volt a bryndzától.

Két részre osztottam a tésztát is  és a tejfölös-bryndzás masszát is, mert nem akartam nagyon vastag lepényt, de eredetileg egy tepsire volt írva a receptben. 

A tésztát kinyújtöttam tepsi méretűre, betettem a kiolajozott tepsibe, megkentem a bryndzás-tejfölös masszával, rászórtam a töpörtyűt (vagy csíkokra vágott szalonnát), szeletekre vágott hagymát, metélőhagymát, köménymagot. Hagytam kelni ismét.

Azután 220  fokos előmelegített sütőbe tettem, 10 perc után levettem a hőfokot 190 fokra és tovább sütöttem, amig a széle szépen megpirult. Ugyanígy megsütöttem a másik lepényt is.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése