2018. június 9., szombat

Fonott kalács aszalt gyümölcsökkel















Hozzávalók:
3 dl tej zsíros tej
3 evőkanál kristálycukor
1,5 dkg friss élesztő
1 egész tojás (kicsi)
4 dkg olvasztott vaj
40 dkg finomliszt (én még tettem hozzá a dagasztásnál 1-2 csapott evőkanálnyit)
csipetnyi só
ízlés szerint kevéske reszelt citromhéj (én most nem tettem,nem volt itthon, helyette tettem ízesítésnek 1 csapott mokkáskanálnyi őrölt kardamom-ot)
10 dkg mazsola / aszalt gyümölcs (lehet kevert is, én tettem aszalt áfonyát, aszalt sárgabarackot, mazsolát)

+ 1 tojássárgája kevéske tejjel elkeverve a lekenéshez

A cukros, lagyos tejbe belemorzsoltam az élesztőt, hagytam felfutni.
Addig kimértem a lisztet, átszitáltam.
Kimértem a vajat is és mikróban felolvasztottam.
Amikor az élesztő felfutott,hozzáadtam a tojást,  az átszitált lisztet, csipetnyi sót, és elkezdtem géppel dagasztani. Mikor már kicsit kezdett összeállni a tészta, hozzáadtam az olvasztott, kihűlt vajat is és tovább dagasztottam. A dagasztás vége felé hozzáadtam az aszalt gyümölcsöket, pár percet még dagasztottam, majd kelesztőtálba átpakoltam a tésztát, és hagytam kelni 1 órát, de közben 20 percenként átgyúrtam.
Amikor megkelt, 3 egyenlő részre osztottam.  Először gombócokat formáztam, majd rudakká sodortam őket és összefontam. Egy sütőpapírral bélelt hosszúkás formába tettem, letakarva hagytam kelni kb. 35-40 percet. Közben a sütőt előmelegítettem 180 fokra.
A megkelt kalácsot lekentem egy kevés tejjel elkevert tojássárgájával, és betettem az előmelegített sütőbe. (Nekem kb. 40 perc alatt sült meg- sütőtől függ.) Ha nagyon pirulna a teteje a sütésnél, takarjuk le alufóliával.
Mi vajjal megkenve és friss Csokis-rumos meggylekvárral  ettük, hozzá egy csésze hideg tej...










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése