2018. június 4., hétfő

Írós tönkölykenyér


















Hozzávalók:

- Az öregtésztához:
1 dl víz
2 g friss élesztő (tényleg csak nagyon picike darab)
15 dkg tönkölyliszt

-ezeket összegyúrni, folpack fóliával letakarva  állni hagyni a konyhapulton egy éjszakát (nekem most csak 5 órát pihent, reggel 8-kor összeállítottam, majd délután 1-kor kezdtem neki a kenyértészta elkészítésének).

- A kenyértésztához:
15 dkg író
2 evőkanál joghurt
az összes öregtészta
1 teáskanál ecet
1,5  teáskanál só
2 evőkanál olaj
35 dkg tönkölyliszt

- géppel bedagasztottam a tésztát, majd átpakoltam kelesztőtálba és hagytam kelni (kb. 1-1,5 órát) közben 3x még átgyúrtam. Utána megformáztam a cipót (én enyhén olajozott felületen formáztam),sütőpapírra tettem egy tálcára, letakartam konyharuhával. Kb. félórát hagytam kelni,  közben a sütőt egy fedeles tepsivel együtt előmelegítettem 220 fokra. Amikor megkelt, pengével 3 vágást csináltam rajta, a tepsibe helyeztem  a sütőpapír segítségével, vízzel lepermeteztem, rátettem a tepsi fedelét, és betettem a forró sütőbe. 20 perc után a tepsi fedelét levettem, majd úgy sütöttem tovább még kb. 15 percet (amíg szép pirosra nem sült. Mikor elkészült, rácsra tettem, hideg vízzel lepermeteztem és hagytam teljesen kihűlni.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése