2018. június 9., szombat

Mézes francia krémes





















Hozzávalók:

--- A mézeslapokhoz:
45 dkg simaliszt
15 dkg porcukor
1 teáskanál szódabikarbóna
12 dkg margarín
1 egész tojás
2 tojás sárgája
2 evőkanál folyékony méz
2 evőkanál rum

--- A vaníliás krémhez:
1 l tej
4 tojás sárgája
2 csomag vaníliás krémpor
2 evőkanál rétesliszt (enyhán púpozott)
2 csomag vaníliáscukor
18 dkg porcukor
25 dkg vaj

--- A tejszínhab réteghez:
5 dl tejszín (33%-os) (én is most a recept szerint 5 dl-t használtam, de lehet akár  7,5 dl is)
2 csomag habfixáló
kb. 3 teáskanál porcukor (ennyit tettem az 5 dl-hez - ízlés szerint)

A tészta hozzávalóit összegyúrtam, 2 részre osztottam. Sütőpapíron kinyújtottam tepsi méretűre, majda tepsi hátulján 180 fokos előmelegített sütőben külön-külön megsütöttem a lapokat (kb. 10 perc - sütőtől is függ). Hagytam kihűlni.
A krémhez a tej egy részében elkevertem tojássárgáket, a lisztet, vaníliáscukrot és a krémport. A tej többi részét egy lábasban feltettem főni. Mikor már elég meleg volt, szedőkanállal a meleg tejet lassankén a tojássárgás tejbe meregettem,közben kevertem, majd utána az egészet visszaöntöttem a lábasba és állandóan keverve sűrűre főztem. Levettem a tűzről,a krém közvetlen tetejére folpack fóliát nyomtam, hogy ne bőrösödjön meg, így hagytam kihűlni.
Mikor kihűlt, a szobahőmérsékletű, puha vajat habosra kevertem a porcukorral, majd lassanként hozzákevertem a kihűlt főzött krémet. Az egyik mézes tésztalapra rákentem a krémet, betettem a hűtőbe. Közben a tejszínt a habfixálóval és ízlés szerint porcukorral habbá vertem. Rákentem a vaníliás krémre, végül befedtem a másik mézes tésztalappal. Egy éjszakára hűtőbe tettem, másnapra szépen megpuhul . Tetejét megszórtam porcukorral és felszeleteltem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése