2018. június 6., szerda

Meggyes pite






















Hozzávalók:( 24 cm-es piteforma)

   - A linzertésztához:
25 dkg simaliszt
5 dkg porcukor
12 dkg hideg! vaj
1 tojás

   - A mandulás (nálam most mogyorós) réteghez:
10 dkg vaj
15 dkg kristálycukor
15 dkg darált mandula (nekem most nem volt, így mogyoróval helyettesítettem)
1 egész tojás
1 tojás fehérje
2 teáskanál liszt
1 teáskanál kukoricakeményítő
kevés mandulalikőr - ezt én most nem tettem, de ha mandulával fogom csinálni, teszek bele

+ magozott meggy a tetejére (nem mértem)

A linzertészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrjuk, fólába csomagolva hűtőbe tesszük félórára.
Közben kimagozzuk a meggyet.
A linzertésztát két sütőpapír között kör alakúra kinyújtjuk akkorára, hogy a piteforma oldalát is befedje. Az egyik sütőpapír segítségével beterítjük a tésztát a kivajazott formába, szépen eligazítva a forma szélein is. Amíg elkészül a töltelék, addig betesszük így előkészítve a mélyhűtőbe.
A töltelékhez a puha vajat a cukorral habosra keverjük. Kis adagokban hozzákeverjük az 1 egész tojást és 1 tojásfehérjét, azzal is jól kihabosítjuk. Hozzáadjuk a mandulát (nálam most mogyorót), a liszttelelkevert keményítőt.
A sütőt bekapcsoljuk 180 fokra.
A mélyhűtőből kivett,  megdermedt linzeralapot villával megszurkáljuk, rásimítjuk a mandulás (mogyorós) tölteléket. A tetejét kirakjuk a magozott meggyel. Az előmelegitett sütőbe toljuk és kb. 40-45 perc alatt megsütjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése