2018. december 31., hétfő

Sült sertéscsülök



















Hozzávalók:
2 db sertéscsülök

A pácolóléhez:
3 l víz
4 gerezd fokhagyma
1 hagyma
4 teáskanál só
1 babérlevél
12 szem egész feketebors
5 db szegfűbors
1 db csili
1 evőkanál ecet

A sütéshez:
5 dl barnasör
1 teáskanál méz
3-4 gerezd fokhagyma
2 teáskanál só
1 teáskanál mustár
1 teáskanál köménymag
ízlés szerint frissen őrölt bors

A pácolóléhez az összes hozzávalót egy nagyobb fazékban felforraltam, kb. 10-15 percet hagytam forrni, majd kihűtöttem.
Közben a csülköket megmostam, beleraktam a kihűlt pácolólébe, lefedtem és betettem a hűtőbe (24 órát hagytam így állni).
Másnap úgy ahogy volt a lében a csülök, feltettem föni. A forrástól számítva kb.45 percet főztem.
Közben a sört, mézet, zúzott fokhagymát, sót, mustárt, borsot és köménymagot összekevertem egy tálban.
A sütőt bekapcsoltam 160 fokra.
Amikor letelt a 45 perc, a csülköt kivettem a főzöléből, egy mélyebb, fedeles tepsibe tettem, rálocsoltam a sörös levet, lefedtem a tepsit, betettem a sütőbe és 2 órát hagytam lefedve puhulni, közben néha meglocsoltam a levével.
A 2 óra letelte után a sütőt 200 fokra kapcsoltam, a tepsi fedelét levettem, és gyakran locsolgatva a lével a csülköket szép pirosra sütöttem (kb.még 1 óra).




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése