2019. június 20., csütörtök

Hideg paradicsomleves




















Hozzávalók:
40 dkg húsos paradicsom
fél db salátauborka
fél db kápiapaprika
3 db újhagyma
2 gerezd zúzott fokhagyma
kb. 1 teáskanál só (ízlés szerint)
csipetnyi oregánó
50 dkg datolyaparadicsom
60 ml olivaolaj
1 evőkanál balzsamecet
1 teáskanál worcester szósz
csipetnyi római kömény
csipetnyi cajun bors
csili ízlés szerint (én erős pistát tettem bele)
ízlés szerint frissen facsart lime lé

A húsos paradicsomok héját lehúztam (a tetejüket kereszt alakban kicsit bevágtam, tálba raktam, forrásban levő vízzel leöntöttem, 2-3 perc után hideg vízbe kiszedtem őket, így könnyen eltávolítható a héjuk). Kis kockákra vágtam a paradicsomokat és tálba tettem.
Az uborkát és a paprikát is kis kockákra vágtam, azt is a paradicsomokhoz tettem. Az újhagymákat is összevágtam,  a szárát karikákra, a fehér részét kis kockákra. Azt is beletettem a tálba.
hozzáadtam a zúzott fokhagymát, só, oregánót, római köményt, borsot, cajun borsot.
A késes aprítóba beleraktam a datolyaparadicsomokat(erről nemkell lhúzni a héját), ráöntöttem az olivaolajat, balzsamectet, worcester szószt, csilit és összemixeltem. Egy szűrőn a tálban levő aprított zöldségekre öntöttem, jól kinyomkodtam. Azután elkeveretem, majd még 1-2  szedőkanálnyit a már elkevert zöldségekből visszaraktam az aprítóba, azt is kimixeltem, majd vissszaöntöttem a tálba. Lime lével ízesítettem, ha kell, utánafűszereztem ízlés szerint. Letakarva hűtőbe raktam 3-4 órára, hogy jól lehűljön és az ízek összeérjenek. Olivaolajjal meglocsolva tálaltam.
A receptet az interneten találtam egy külföldi oldalon.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése