2019. június 17., hétfő

Mogyoróvajas csirkemell


















Hozzávalók:
1 kg csirkemellfilé
25 dkg mogyoróvaj
2 teáskanál méz
6 evőkanál szójaszósz
2-3 teáskanál édes csiliszósz (vagy más csípős szósz ízlés szerint)
2-4 gerezd zúzott fokhagyma
2-3 evőkanál víz
2 evőkanál kókusztej (helyettesíthetjük tejszínnel)

őrölt bors
csipetnyi római kömény
2 evőkanál olaj
2 db kápia paprika

tálaláshoz:
durvára vágott pirított mogyoró
újhagyma karikákra vágva
párolt rizs

A kápiát kis kockákra vágtam. A megmosott, papírtörlővel szárazra törölt  húst is felkockáztam.
Egy serpenyőben az olajat felhevítettem, rádobtam a felkockázott paprikát, 2-3 percet erős lángon kevergetve pirítottam, majd hozzáadtam a húst, és addig pirítottam (szintén kevergetve, míg a hús kifehéredett. Ekkor hozzáadtam a fokhagymát, mogyoróvajat,mézet, szójaszószt, csiliszószt, vizet, kókusztejet, fűszereztem és hagytam rotyogni,míg a hús megpuhult. Szükség szerint lehet még hozzá pár evőkanál vizet adni ha túl sűrű lenne.
Párolt rizzsel tálaltam, tetejét vagdalt mogyoróval és felkarikázott újhagymával szórtam meg. Káposztasaláta volt még hozzá, receptje itt.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése