2019. február 3., vasárnap

Almás kevert mézeskalács

















Hozzávalók: (20 x 32 cm-es tepsihez)
1 egész tojás
10 dkg kristálycukor
13 dkg joghurt vagy kefír
120 ml olaj
25 dkg reszelt savanykás alma (tisztán mérve, ez kb. 3 kisebb vagy 2 nagyobb alma)
25 dkg rétesliszt
1 csapott teáskanál szódabikarbóna
1 evőkanál mézesfűszerkeverék
1 púpos evőkanál kakaópor

+ (barack)lekvár a tetejére

Máz:
8 dkg margarin
8 dkg porcukor
1-2  evőkanál kakaó
1 evőkanál vaníliás pudingpor
1 evőkanál tej

A lisztet, szódabikarbónát, mézesfűszerkeveréket és a kakaót szárazon összekevertem egy tálban.
A tojást a cukorral habosra kevertem. Amikor már szép habos volt, hozzácsorgattam az olajat, a joghurtot, majd a lereszelt almát, végül pedig a lisztes keveréket.
A tepsi alját kikentem margarinnal (oldalait nem!!!) és megszórtam liszttel. Belesimítottam a masszát és előmelegített 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem. Még melegen megkentem (barack)lekvárral és hagytam teljesen kihűlni.
A mázhoz a porcukrot, kakaót és a pudingport szárazon összekevertem. Közben a margarint egy lábaskában felolvasztottam, hozzáadtam a száraz keveréket, a tejet és kevergetve hagytam kisebb lángon besűrűsödni. Még melegen rögtön a lekvárral megkent sütire csorgattam, óvatosan elsimítottam, vigyázva, hogy a lekvárt ne nagyon keverjem bele a mázba. Hűtőbe téve hagytam másnapig dermedni.
Megj.: kicsit a "ronda, de finom kategóriá"-ba sorolnám, mert nem túl szépen szeletelhető a máz miatt, viszont nekünk ez a máz sokkal jobban ízlik, mint például ha valódi csokimázzal vonnám be.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése