2019. február 23., szombat

Mézes szelet



















Hozzávalók:
10 dkg margarín
15 dkg porcukor
4 evőkanál méz
1,5 teáskanál szódabikarbóna
50 dkg finomliszt
2 egész tojás

A krémhez:
5 dl tej
10 dkg búzadara
25 dkg vaj
20 dkg porcukor
1 csomag vaníliáscukor

+ baracklekvár
+ tetejére csokimáz


A margarínt a porcukorral és a  mézzel gőz felett felmelegítettem, hozzáadtam a szódabikarbónát és addig kevertem, amíg kicsit habosodni kezdett. Ezt a masszát még melegen beleöntöttem a finomlisztbe, összekevertem, majd hozzáadtam a tojásokat és kidolgoztam a  tésztát, hagytam állni kb. fél órát letakarva. Azután 4 részre osztottam, mindegyiket kinyújtottam (én a sütőpapíron nyújtottam amit azután áthúztam a tepsi hátuljára ) és  megsütöttem. (Gyorsan megsül, kb 8-10 perc, figyelni kell!!!)

A krémhez a tejben sűrűre főztem a búzadarát. Folpck fóliával letakrtam, úgy, hogy teljesen a krém felületére simítottam a fóliát, így nem bőrösödik meg, és hagytam kihűlni.

A vajat a cukorral és a vaníliás cukorral habosra kevertem, majd kis adagokban hozzákevertem a kihűlt grízes masszát (a grízes masszát a kihűlés után még külön - a vaj nélkül -  kézi mixerrel habosra kevertem).

Az egyik mézeslapra rákentema krém felét, rátettem egy másik mézeslapot. Megkentem jó vastagon baracklekvárral. Erre jött egy újabb tésztalap, majd a krém másik fele, végül az utolsó mézeslap. Tetejét megkentem csokimázzal. Hűtőben hagytam állni egy éjszakát puhulni. Csak másnap szeletelhető.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése