2016. augusztus 29., hétfő

Banánkenyér





















Hozzávalók:
---
6 dl simaliszt
1,5 teáskanál sütőpor
3/4 teáskanál szódabikarbóna
1 mokkáskanál só
1/4 teáskanál őrölt fahéj
csipetnyi őrölt szerecsendió
csipetnyi őrölt kardamom
---
2 egész tojás
3 dl kristálycukor
180 ml olaj
3 evőkanál joghurt (görög)
1 teáskanál vaníliaaroma
3 db jó érett banán

+ ízlés szerint lehet hozzáadni vágott diót, csokicseppet, mazsolát, aszalt áfonyát stb. (ezeket a lisztes keverékbe keverjük bele, és úgy adjuk a masszához).

A sütőt bekapcsoltam 175 fokra.
Az első 7 hozzávalót egy tálban összekevertem.
Egy másik tálban habosra kevertem a tojásokat a cukorral, lassanként hozzácsorgattam az olajat is, majd a joghurtot és a vaníliaaromát is, végül a villával szétnyomkodott banánt. Ezután belekevertem a lisztes keveréket is.
Egy sütőpapírral kibélelt hosszúkás kalácsformába öntöttem a masszát és az előmelegített sütőben megsütöttem (nekem kb. 65 percet sült, de mikor már a teteje kezdett barnulni, lejjeb tettem a sínt, nehogymegégjen a teteje). Mindenképp tűpróbával ellenőrizzük, hogy a belseje megsült-e!!!
Egy pohár tejjel finom reggeli.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése