2016. augusztus 27., szombat

Málnás csatni almával























Hozzávalók:
1 hagyma
1 nagyobb alma savanykás alma(15 dkg már tisztán mérve)
30 dkg málna
8 dkg barnacukor
2 gerezd fokhagyma
1 evőkanál balzsamecet
1 evőkanál almaecet
kevés reszelt gyömbér (kb. 3 g)
ízlés szerint csili (én egy kicsi szárítottat tettem)
csipetnyi garam masala (elhagyható)
só (kb. 1/4 - 1/2 mokkáskanál)
csipetnyi kardamom
mustármag (1/4 mokkáskanál, moszárban kissé összetörtem)
csipetnyi feketekömény (Nigella mag) - elhagyható

A meghámozott almát apró kockákra vágtam. Egy vastag aljú lábasba tettem, hozzáadtam a kétféle ectet, cukrot, apróra vágott hagymát és fokhagymát és elkezdtem főzni.Mikor kicsit megpuhult az alma, krumplinyomóval kissé összenyomtam. Hozzáadtam a többi hozzávalót, és forrástól számítva főztem kb. 20-25 percet, amíg a kellő sűrűséget elérte. Forrón üvegekbe töltöttem, lezártam és 10 percre fejreállítottam az üvegeket.
Ebből a mennyiségből 3 db 145 ml-es üvegecskével lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése