2016. augusztus 4., csütörtök

Cukkínis kenő





















A recept innen, nálam fél adagból készült, annyi módosítással, hogy a harissa helyett én piros curry pastát tettem (kb. 2 teáskanállal). Kipróbáltam tésztára szószként, úgy is ízlett.

Hozzávalók (ahogy nálam készült):
80 dkg lereszelt cukkíni (nekem kicsik voltak - 3 db, nem is hámoztam meg)
2 közepes hagyma - félbe, majd szeletekre vágva
4 duci gerezd fokhagyma - apróra vagdalva
62,5 ml olivaolaj
1,5 teáskanál só
1,5 evőkanál cukor (én barnacukrot tettem)
1 evőkanál balzsamecet
20 dkg paradicsomsűrítmény
2,5 evőkanál Worcesterszósz
1 evőkanál kapribogyó
2 teáskanál piros currypaszta
(megj.: az eredeti recept még írt csilipaprikát és harissát, nekem harissa nem volt, csilit pedig nem tettem, mert a currypaszta már eleve csípős)


A megmosott cukkínit durvára lereszeltem.
A hagymát félbe, majd szeletekre vágtam, a fokhagymát apróra vagdaltam.
Az olajon kissé megpároltam a hagymát, hozzáadtam a fokhagymát, utána hozzáadtam a cukkínit is, és 3-4 percig ezt is pirítottam, majd hozzáadva a többi hozzávalót felforraltam, és onnantól kezdve főztem kisebb lángon (kb. 45-50 percig), közben néha meg kell keverni, nehogy leégjen, mert elég sűrű a massza. (Megj.: az eredeti receptben úgy írja, hogy mikor már mindent hozzáadtunk a masszához, 200 fokos sütőbe téve sütjük kb. 40 percet. Én nem akartam a sütőt bekapcsolni, ezért valasztottam más megoldást.)
Forrón üvegekbe töltöttem, 10 percre fejreállítottam az üvegeket. (Ebből a mennyiségből nekem 5 db 116 ml-es, 1 db 145 ml-es kis üvegecske lett és még maradt kb 1,5-2 dl amit frissen megettünk.)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése