2016. május 13., péntek

Chili con carne






















Mikor két hétig nem vagyok itthon (a munkám végett), előtte gyakran készítek egy nagyobb adagot belőle és adagokban lefagyasztom a családnak.

Hozzávalók:
kb. 1,5 kg darált marhahús (én inkább itthon darálom le magamnak)
3 nagy hagyma
8 gerezd fokhagyma
1 hámozott darabolt paradicsomkonzerv
20 dkg paradicsomsűrítmény
1 púpos evőkanál őrölt pirospaprika
1 db piros kaliforniai paprika
2 db babkonzerv
1 nagyobb konzerv kukorica
1 púpos evőkanál gulyáskrém
1 evőkanál majoranna
őrölt kömény

bors
disznózsír
ízlés szerint Erős Pista
2 kis kocka étcsoki.

A felkockázott hagymát a zsíron megpárolom, utána rádobom a felaprított fokhagymát,kis kockákra vágott kaliforniai paprikát, kicsit kevergetem, hozzáadom a darált húst, lepirítom, rászórom az őrölt pirospaprikát, hozzákeverem a gulyáskrémet, paradicsomsűrítményt, paradicsomkonzervet, fűszerezem sóval, borssal, majorannával, őrölt köménnyel, Erős Pistával, kevés vizet öntöttem hozzá,nem kell nagyon sok, majd lefedve lassan hagyom rotyogni kb. 60-70 percet, közben néha megkeverem. Ezután hozzáadom a leszűrt, leöblített babot és kukoricát, csokit, és hagyom még kicsit főni,nem soká, inkább csak átforrósítom, hogy a csoki is elolvadjon. Utánaízesítem, majd kb.negyed órát hagyom állni, hogy az ízek összeérjenek.
Lehet rizzsel tálalni, vagy finom puha kenyérrel fogyasztani.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése