2016. május 13., péntek

Linzertorta

 




Rengeteg lekvárom maradt tavalytól, ezért kerestem valami receptet, amibe elhasználhatnám. Így találtam rá erre a receptre. Amit változtattam rajta, hogy a tésztájába nem tettem szegfűszeget, és  tetejét nem kentem le sütés előtt tojással.

Hozzávalók:
18 dkg simaliszt
8 dkg porcukor
10 dkg darált dió (én mogyorót tettem)
csipet só
1/4 teáskanál fahéj
1/2 citrom reszelt héja
15 dkg vaj
1 tojás
1 evőkanál rum.

kb. 30 dkg savanykás lekvár, pl ribizli  (én most meggydzsemet tettem)

A lisztet, porcukrot, diót (mogyorót), sót, fahéjat, citromhéjat szárazon összekevertem, összemorzsoltam a vajjal, majd beledolgoztam gyors mozdulatokkal a tojást és a rumot. Folpack fóliába csomagolva hűtőbe tettem 1-2 órára.
Utána a tésztából 15 dkg-ot visszatettem a hűtőbe, a többit kinyújtottam és egy kivajazott (26 cm-es) kivajazott formába helyeztem, kicsit az oldalán egy kis peremet hagyva. Megszurkáltam villával. A lekvárt rákentem. A maradék tésztát kinyújtottam, és tetszőleges kiszúróval mintát szúrtam ki a tetejére.
190 fokos előmelegített sütőben kb. 40 perc alatt megsütöttem.
Elálló sütemény, pár nap után még finomabb, mint frissen.

Megj.: készítettem már ugyanezt a receptet mandulás tésztával és szederlekvárral, úgy is finom volt.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése