2016. május 13., péntek

Vargabéles - kicsit másképp

 






A recept itt találtam, én kisebb adagot készítettem.

Hozzávalók:
2 tojás
25 dkg túró
7 dkg cérnametélt
1 dl tejföl
1/2 citrom reszelt héja
5 dkg mazsola
1 púpos evőkanál búzadara
4 evőkanál kristálycukor
1 csomag vaníliáscukor


A tetejére:
kb. 2 dkg mandula
kevés kristálycukor (kb. 1-2 teáskanál)

A tésztát sós vízben kifőztem, leöblítettem hideg vízzel, jól lecsepegtettem,hagytam kihűlni.
A túrót villával jól összetörtem.
2 tojás sárgáját 2 evőkanál cukoorral és a vaníliáscukorral habosra kevertem, hozzáadtam a tejfölt, citromhéjat, búzadarát, túrót,  majd villával belekevertem a tésztát is.
A fehérjéket habbá vertem, adagonként hozzávertem  2 evőkanál kristálycukrot is.
A habot óvatosan a tojássárgájás masszába forgattam.
Egy kivajazott, prézlivel kiszórt kisebb jénai formába simítottam, kb 180 fokos előmelegített sütőben megsütöttem (kb. 50 perc).
A mélyhűtőmben volt még fagyasztott szilva, így abból készítettem egy kis szószt hozzá: A szilvákat negyedeltem, pici cukorral, csipetnyi fahéjjal és kevés vízzel összeforraltam, citromlével ízesítettem, majd botmixerrel pürésítettem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése