2016. május 14., szombat

Diós vöröslencsés kenő





















Hozzávalók:
10 dkg vöröslencse
3 dkg dió
1 mokkáskanál őrölt pirospaprika
1 duci gerezd fokhagyma
1 teáskanál paradicsomsűrítmény
1 evőkanál olivaolaj
1 teáskanál Tahini paszta
csipetnyi kurkuma
csipetnyi római kömény
csipetnyi szárított bazsalikom
1/4 citrom leve
só, bors

A megmosott, lecsepegtetett vöröslencsét kb. 2 csésze vízben puhára főztem (kb. 15-20 perc). Leszűrtem, hideg vízzel átöblítettem, hagytam jól lecsepegni.
A diót száraz serpenyőben megpirítottam, vigyázni kell vele, nehogy megégjen. Hagytam kihűlni. Ezután mindent a késes aprítóba pakoltam és pépesítettem, ízlés szerint utánafűszereztem még. Folpack fóliával letakarva hűtőben hagytam összeérni az ízeket. Pirított toastkenyérrel,és sok friss zöldséggel ettük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése