2016. május 8., vasárnap

Sertéslapocka paradicsomos-cukkínis szószban





A recept ötlete innen.

Hozzávalók:
1 kg sertéslapocka
2 közepes hagyma
1 kisebb cukkíni
1 db zöldparika
20 dkg sonka
5 evőkanál ketchup (nálam csípős)
1-2 kicsi szárított csili
1  doboz paradicsomkonzerv
kb. 1 evőkanál gulyáskrém (tubusos)

csipetnyi őrölt kömény
kevés olaj

A húst kissé nagyobb kockákra vágtam.
A cukkínit, hagymát, paprikát, sonkát szintén kockákra vágtam.
A húst kevés felhevített olajon hirtelen megpirítottam, megsóztam, majd kiszedtem egy kisebb tepsibe. A visszamaradt olajra rádobtam a hagymát, cukkínit, sonkát, paprikát, kissé megpirítottam ezeket is, majd hozzáadtam a gulyáskrémet,ketchupot, konzerv paradocsomot, egyet forraltam rajta, majd a húsra öntöttem, összekevertem, megszórtam csipetnyi őrölt köménnyel, ha kell, utánasóztam még.
200 fokos sütőbe tettem, először kb. 45 percet lefedve, majd még kb. 45-50 percet fedő nélkül sütöttem, közben párszor óvatosan megkevertem. Ha kevés a szaft, pici vizet önthetünk alá, én nem adtam hozzá vizet. Zöldborsós párolt rizzsel és salátával tálaltam.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése