2014. december 16., kedd

Marcipános kiflicskék rumos mázzal





















Hozzávalók:
20 dkg marcipán (nekem 54%-os volt)
19 dkg simaliszt
1 csapott teáskanál sütőpor
1 tojás
10 dkg vaj (v.margarín)
10 dkg porcukor
2 teáskanál Amaretto likőr

Máz:
15 dkg porcukor
5 evőkanál rum
1-2 evőkanál hideg víz.

A lisztben elkevertem a sütőport és a porcukrot, összemorzsoltam a hideg vajjal. Amikor már jó morzsás volt, belegyúrtam a vajat is, utána a tojást és belereszeltem a marcipánt, azzal is összegyúrtam.(Kicsit ragadós massza lesz, nem kell megijedni.) Folpack fóliába csomagolva hűtőbe tettem, egy éjszakára. Másnap kis golyókat formáztam (kb. 56-58 db)azután azokból enyhénlisztezett felületen kifliket formáztam. Sütőpapíros tepsire raktam, 200 fokon megsütöttem.(A sütőből kivéve hagyjuk a tepsin kihűlni, nehogy eltörjönek.)A már hideg kiflicskék tetejeit belemártottam a rumos mázba és hagytam megszáradni. Utána még kevés csokimázzal díszítettem.
Finom, puha aprósüti.
A recept innen.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése