2014. december 23., kedd

Püspökkenyér tojásfehérjéből

























A receptet az Arany Tepsi blogról kölcsönöztem. Kevés munkával, gyorsan elkészíthető. Csak annyit változtattam, hogy az itthon talált hozzávalókat raktam bele (mogyoró helyett mandulahasábot tettem, aszalt sárgabarackom sem volt itthon, így az is kimaradt, de tettem bele egy kis mazsolát). Ide azokkal a hozzávalókkal írom ahogy én készítettem. Az eredeti recept itt.

Hozzávalók:
7 tojás fehérje (nekem is a fagyasztóból volt)
12 dkg porcukor
1 csomag vaníliáscukor
12 dkg liszt (réteslisztet tettem)
1,2 dl olaj
7 dkg mandulahasáb
3 evőkanál aszalt vörösáfonya
1 evőkanál mazsola
2 evőkanál kandírozott vegyes  narancs- és citromhéj

+ margarín a forma kikenéséhez
liszt a kiszórásához.

A tojások fehérjét csipetnyi sóval habbá verjük, majd kanalanként verjük hozzá a cokrot is. Beleforgatjuk a lisztet és az aszalt gyümölcsöket (megj.: én a lisztből elvettem egy kanállal és azt  szárazon elkevertem a gyümölcsökkkel és a mandulával), majd az olajat is beleforgatjuk. Margarínnal vékonyan kikent és kilisztezett formába simítjuk. Előmelegített sütőben megsütjük. (Én 180 fokon kb. 40 percig sütöttem légkeverés nélkül.)


3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett a sütike. Örülök, hogy elkészítetted. Kedves egészségetekre és kellemes ünnepet kívánok! :-)

    VálaszTörlés
  2. Szuper a recept. Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tetszett a recept. Köszi a visszajelzést.

      Törlés