2014. december 26., péntek

Sokmagvas pogácsa



















A kiinduló recept ez volt, de én kicsit alakítottam rajta. Nálam így készült:

Hozzávalók: (kb. 75 db pogácsához --->  3,5 cm-es szaggatóval szaggatva)
- 15 dkg teljeskiőrlésű sima tönkölyliszt
- 35 dkg sima tönkölyliszt
- 10 dkg ízlés szerinti mag (nekem tökmag, napraforgó-, len- és szezámmag volt keverve)
- 20 dkg tejföl
- 20 dkg vaj
- 10-15 g só (inkább 15)
- 21 g élesztő
- 1 csapott teáskanál kristálycukor.

A tökmagot és a napraforgómagot kicsit apróbbra vágtam, majd a többi maggal együtt száraz teflonserpenyőben, kevergetve kicsit megpirítottam, míg pattogni nem kezdett. Kihűtöttem.
Közben a tejfölben elkevertem a cukrot és az élesztőt.
A lisztekhez hozzákevertem a sót, a kihűlt magvakat és a margarínnal összemorzsoltam. Utána hozzágyúrtam az élesztős tejfölt, fóliába csomagolva éjjelre a hűtőbe tettem. Másnap kicsit átgyúrtam, kb. 1 cm-esre kinyújtottam, tetejét pengével berácsoztam, kiszaggattam, sütőpapíros tepsire rakva, előmelegített sütőben (200 fok) kb. 20 perc alatt megsütöttem.
Megj.: szliveszterre ismét elkészítettem, most csak sima búzalisztből, napraforgó-, len- és szezámmaggal, és 4 csapott teáskanál szárított hagymakockával, úgy is finom lett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése