2014. december 8., hétfő

Oreo torta





















A recept eredetije innen. 26 cm-es formában csináltam, ahogy a receptben szerepelt a 26 cm-es formára megadva, de nekem kicsit vastagnak tűnt a krémréteg (a család többi tagjának nem), legközelebb majd talán picivel kevesebb krémet csinálok. Amit még változtattam, hogy 1 csapott evőkanál réteslisztet is tettem a tésztájába, és zselatin helyett zselatinfixet használtam. (Oreo helyett most Neo kekszből készült.)

🌞  Megj.: Másfajta Oreo-torta még a blogomon itt. 🌞

Hozzávalók: (ahogy nálam készült)
4 tojás
8 evőkanál porcukor
8 csapott evőkanál kakaó
1 csapott evőkanál rétesliszt
fél tasak sütőpor
3 evőkanál olaj.

Krém:
35 dkg mascarpone
25 dkg porcukor
3 dl görög joghurt
4 dl tejszín
2 tasak zselatinfix (želatinový stužovač za studena)
25 dkg Oreo keksz

Díszítéshez:
pár db Oreo keksz összemorzsolva (előtte a krémet eltávolítani belölük)
2 dl tejszín
6 db Oreo keksz.

Az egész tojásokat habosra kevertem a cukorral, hozzáadtam az olajat, végül a lisztes-sütőporos-kakaós keveréket. Kivajazott, kilisztezett tortaformában megsütöttem (kb. 15 perc).

A mascarponét, porcukrot, joghurtot osszekevertem, óvatosan belekevertem a felvert tejszínhabot is. A 2 csomag  zselatinfixet 2 dl langyos vízben elkevertem, hozzáforgattam a masszához, és óvatosan belekevertem az összetört kekszeket is. Rásimítottam a tortalapra. Egy éjszakára hűtöbe raktam. Másnap pár darab krém nélküli Oreo kekszet morzsoltam a torta tetejére, felvert tejszínhabból nyomózsákkal 12 "rózsát" nyomtam a szeletekre. amelyekbe aztán fél-fél keksz került díszítésként.




2 megjegyzés: