2014. december 2., kedd

Krumplis pogácsa


















25 dkg krumplipüré  (vagy 25 dkg héjában főtt, kihűlt krumpli)
40 dkg rétesliszt
10 dkg finomlis
só ízlés szerint -kb. 2 - 2,5 dkg
15 dkg tejföl
1 tojás sárgája
2,5 dkg élesztő
15 dkg teavaj
1 teáskanál cukor

+ lekenéshez tojás

A tejfölbe belemorzsoltam az élesztőt, hozzáadtam a cukrot, elkevertem.
A liszteket és a sót összekevertem. Hozzáadtam a hideg vajat, a krumplipürét (vagy a kihűlt, lereszelt  krumplit), kézzel összemorzsoltam az egészet.
A tojássárgát elkevertem az élesztős tejfölben, a lisztes keverékhez adtam, összegyúrtam. Letakarva hidegre tettem a tésztát. (Volt már úgy is, hogy este begyúrtam és másnap hajtogattam-sütöttem.) Kb. 1-2 óra mulva kinyújtottam, hajtogattam (összesen 3x, 20 perces pihentetésekkel, közben visszaraktam a hűtőbe).  A 3.-ik hajtogatás után  ujnyi vastagra nyujtottam, pengével berácsoztam a tetejét, kiszaggattam, sütőpapíros tepsire raktam, lekentem felvert tojással, 200 fokon kb 20-25 perc alatt megsütöttem.

2 megjegyzés:

  1. Elkészítettem, nagyon finom lett. Köszönöm szépen a receptet! :-)

    VálaszTörlés
  2. Óóó, örülök, hogy kipróbáltad és hogy ízlett. Köszönöm szépen a visszajelzést.

    VálaszTörlés